Naast leidinggevende ben ik schoolbegeleider en Jenaplanadviseur geweest. Onderwerpen waar ik veel mee gedaan heb zijn: teamscholing, teamcultuur, professionele leergemeenschappen, pedagogisch tact en houding. Ook heb ik veel gedaan met onderwijs aan hoogbegaafde kinderen. Ik ben warm in het contact met mensen en helder in mijn focus. Ik hou ervan presentaties te geven en denk graag out of the box. Ik zie talenten en kwaliteiten van mensen snel en stimuleer hen deze in te zetten in hun werk. Ik heb tien jaar leiding gegeven.
Nu werk ik vanuit mijn bedrijf bij de Taalschool. Elke dag een klas met kinderen die wonen op het AZC in de BIlt. Dit is een bijzondere school. Alle scholen waar ik heb gewerkt zijn bijzonder. Jenaplan, Montessori, VVE en SBO. Allemaal mooie scholen die vragen om flexibiliteit en die complex zijn. Scholen waar kinderen werken op eigen niveau en tempo, waar kinderen gezien mogen worden en eigen keuzes mogen maken. Scholen waar mijn heldere communicatie en betrokkenheid past. Net als mijn duidelijkheid en besluitvaardigheid. Deze scholen passen goed bij mij. Ik kan mijn intuitie inzetten en creativiteit gebruiken. Dat geeft energie.
Ik herken me in kenmerken die passen bij een hoogsensitief en hoogbegaafd persoon. Vandaar dat ik deze kenmerken snel doorzie en herken bij kinderen. Mijn eigen drie kinderen zijn ook hoogsensitief en anders bedraad. Prachtig om hen te helpen in hun zoektocht naar wie ze zijn en wat hun talenten zijn. Maar ook in wat ze nog mogen leren. Het kan een worsteling zijn om je eigen kracht te omarmen en je staande te houden in een omgeving die gericht is op prestaties en buitenkant. Door mijn eigen zoektocht en sterk ontwikkelde voelsprieten kan ik kinderen en hun ouders goed begeleiden. Dit gebruik ik in mijn coachingstrajecten.